Vieninga Europa - Bendras Tikslas

Tolimųjų rinkų kelionių į Europą planai vasarai 2025 m. mažėja dėl įtampos ir augančių kainų

Tolimųjų rinkų kelionių į Europą planai vasarai 2025 m. mažėja dėl įtampos ir augančių kainų
Image by Valdas Miskinis from Pixabay
Naujausia ETC ir „Eurail BV“ apklausa atskleidžia, kad nepaisant augančių kainų ir geopolitinių iššūkių, Europa išlieka patraukli kryptis, o Kinijos keliautojų susidomėjimas smarkiai išaugo. — European Travel Commission kelionių ketinimai 2025

Pagrindinės įžvalgos

• 57 % respondentų iš pagrindinių rinkų planuoja keliones užsienyje gegužės–rugpjūčio mėn. (1 % mažiau nei pernai).
• Kelionių į Europą planai sumažėjo JAV (-7 %), Brazilijoje (-6 %), Kanadoje (-5 %) ir Japonijoje (-5 %).
• Kinija išsiskiria teigiamai: planuojančių keliones į Europą dalis išaugo 10 %, pasiekusi 72 %.
• Didžiausia kliūtis kelionėms – aukštos kainos, kurias nurodė beveik pusė neplanuojančių keliauti.
• Rusijos–Ukrainos karo baimė kaip barjeras sumažėjo iki 4 %.

Regioniniai skirtumai

• JAV: tik 33 % planuoja keliones į Europą (7 % mažiau nei 2024 m.), pagrindinės priežastys – kainos ir politiniai veiksniai.
• Brazilija: 45 % planuoja keliones, nors tai 6 % mažiau nei pernai; labiau linkę jaunesni ir turtingesni keliautojai.
• Kanada: 37 % (5 % mažiau), ekonominės išlaidos ir geopolitinės įtampos išlieka barjeru.
• Japonija: tik 13 % planuoja keliones, silpna jena ir žemas pasitikėjimas vartotojų rinkoje.
• Pietų Korėja: stabilus susidomėjimas, populiariausios kryptys – Prancūzija, Ispanija, Italija.
• Australija: 40 % planuoja keliones į Europą (3 % daugiau nei pernai).

Pokyčiai kelionių planuose

• Daugiau keliautojų renkasi anksčiau pradėti keliones – gegužę ir birželį (34 % 2025 m., palyginti su 24 % 2024 m.).
• Kasdienio biudžeto planavimas kinta: planuojančių išleisti >200 € sumažėjo 11 %, o vidutinio biudžeto (100–200 €) padidėjo iki 40 %.
• Svarbiausios išlaidų sritys: maistas (65 %), veiklos ir apsipirkimas; transportas išlieka reikšminga dalis (41 %).

ETC komentaras

ETC prezidentas Miguel Sanz pabrėžė: „Pasauliniam vartotojų pasitikėjimui mažėjant, Europa turi stiprinti savo patrauklumą. Turime skatinti mažiau žinomas kryptis, keliones ne sezono metu ir užtikrinti aukštą paslaugų kokybę, kad Europa išliktų geidžiama kryptis.“

Šaltinis: https://etc-corporate.org/news/overseas-travel-intentions-to-europe-soften-for-summer-2025-amid-global-tensions-and-rising-costs/